De eindbalans - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Suzanne Poel - WaarBenJij.nu De eindbalans - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Suzanne Poel - WaarBenJij.nu

De eindbalans

Door: suzannevanderpoel

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

03 Mei 2012 | Indonesië, Denpasar

De afgelopen week heb ik doorgebracht op het luchtige Gili Air. Het eiland is zo klein dat je er in anderhalf uur omheen kunt lopen, er zijn geen gemotoriseerde voertuigen - paard en wagen dienen als taxi- en er hangt een hele relaxte sfeer. Mijn bungalowtje lag nog geen tien meter van het strand, waardoor ik vanuit mijn bed de zee kon horen ruizen. Ik heb op het strand gelegen, mijn boek uitgelezen en al snorkelend en duikend heb ik de mooiste tropische vissen en zeeschildpadden gespot.
Een mooie afsluiter van bijna vier maanden reizen, waarin ik tientallen tempels heb bezocht, curry's heb gegeten en kokosnoten heb gedronken. Ik heb duizenden kilometers per roestige, lokale bus afgelegd, op de meest smoezelige plekken geslapen en ik heb verschillende culturen gezien, zo anders dan die van ons. Ik heb op een olifant gereden, ben door rijstvelden gebanjerd en ik heb gefrituurde insecten gegeten.
Ik ben afgezet, ik ben bestolen en ik heb het Cambodjaanse politiebureau en ziekenhuis van binnen mogen aanschouwen. Ik ben tot rust gekomen en ik heb gefeest. Ik ben op een heel foute 'booze cruise' geweest, ik heb met locals gedanst en ik ben met een Franse band op stap geweest.
Vijf dagen lang heb ik achterop een motor gezeten en ben ik op plekken geweest waar geen toerist komt. Ik heb Thais leren koken, een yoga-les gevolgd, van massages genoten en mijn eigen zilveren ring gesmeden. 
Ik heb met mensen samen gereisd en ik ben alleen geweest. Ik heb me soms alleen gevoeld en op andere momenten dacht ik dat ik de hele wereld aankon. Ik heb gelachen, ik heb gehuild. Ik ben gevallen (de trekking in Thailand staat voor eeuwig in mijn scheenbeen gegraveerd), en weer opgestaan. Ik ben toch stoerder dan ik dacht.
En nu is het tijd, tijd om naar huis te gaan. Op dit moment zit ik op het vliegveld van Denpasar te wachten op vlucht. Mijn backpack staat naast me, helemaal afgeladen met alle mooie herinneringen. Ik geloof dat ik mijn doel heb bereikt.

  • 03 Mei 2012 - 05:53

    Lars:

    Mooi afsluitverhaal! :)

  • 03 Mei 2012 - 07:16

    Peter,dees:

    Mooi verslag van je avontuur dat is het wel geweest als ik het zo lees.
    Gelukkig reed jij op die olifant ,en niet anders om. :-)

    Gr welkom( weer)in holland hoop dat je een regenpak bij je hebt

  • 03 Mei 2012 - 07:43

    Jannie Binda:

    Dankjewel voor je mooie verslagen en een fijne thuiskomst met al je mooie herinneringen. Heel stoer ja, dit kan niemand je meer afnemen.

  • 03 Mei 2012 - 09:25

    Ellen:

    Goede terug reis en welkom terug in het natte nederland:)

  • 03 Mei 2012 - 11:39

    Edith Van Niel:

    Ach lieve Suzanne, wat heb je een mooie afsluiting geschreven.
    En nou en of jij stoer bent!!!

    Tot gauw.

    Liefs
    Edith

  • 03 Mei 2012 - 15:40

    Esther:

    He Suus!

    Leuk laatste verslagje! goede terug rit en ik zeg: reunietje!!!
    xx

  • 04 Mei 2012 - 17:34

    Door:

    Welkom thuis!!! Mooie score. Tot gauw, kus

  • 07 Mei 2012 - 08:52

    Jacqueline:

    Hoi Suus,

    Ik ben een tijdje afwezig geweest, en zie nu je laatste verslagje. Als je het zo achter elkaar leest is het heel wat! Stoerder dan je dacht: inderdaad!!! Ik vindt het zo leuk voor je dat je het hebt gedaan en dat het je goed bevallen is. Zo'n mooie ervaring blijft je hele leven bij. En nu zit je weer hier! Maf dat Cafe Museum nu dicht is; we zijn elkaar allemaal een beetje kwijt. Ik hoop je toch gauw ergens anders weer te zien en zal je verhaaltjes missen! Tot spoedig en als ik iets voor je kan doen qua Tropenmuseum; dingen navragen/opzoeken ofzo: laat het me weten hoor!

    Geluk meis!

    Jacqueline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Denpasar

Azië

Recente Reisverslagen:

03 Mei 2012

De eindbalans

21 April 2012

De spirituele reis

06 April 2012

Op stap met Smooth

30 Maart 2012

Easyriding Vietnam

21 Maart 2012

'Tuktuk, miss?'
Suzanne

Actief sinds 02 Jan. 2012
Verslag gelezen: 1588
Totaal aantal bezoekers 17285

Voorgaande reizen:

14 Januari 2012 - 04 Mei 2012

Azië

Landen bezocht: