Easyriding Vietnam - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Suzanne Poel - WaarBenJij.nu Easyriding Vietnam - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Suzanne Poel - WaarBenJij.nu

Easyriding Vietnam

Door: suzannevanderpoel

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

30 Maart 2012 | Vietnam, Hoi An

Het scheen geweldig te zijn: een motortour door het centrale hoogland van Vietnam. En dat was het ook, wat een onvergetelijke ervaring!
De meeste reizigers die van het zuiden naar het noorden gaan, reizen via de bekende kustweg. Easyrider Hong neemt me mee de bergen in om me het bijna onontdekte binnenland te laten zien. Achteropzittend kan ik genieten van de prachtige omgeving: vlakke, grasgroene rijstvelden steken af tegen donkere, ruwe gebergtes. In een van de dalen is er een meer waar olifanten baden en vissersboten op het water liggen om vis te vangen. Het is een heel vredige plek.
Onderweg stopt Hong om van alles te laten zien, van koffie- en theeplantages tot cashew- en peperbomen. Ik mag bij familiebedrijfjes binnen kijken en leer hoe tofu, rijstcrackers en noodels gemaakt worden. In de crackermakerij wordt ik zelf aan het werk gezet en de vrouwen hebben de grootste lol. Ze kunnen niet van me afblijven omdat ze mijn blanke huid zo mooi vinden. Terwijl ik juist een kleurtje probeer te krijgen gaan veel vrouwen hier helemaal bedekt over straat om niet bruin te worden, het is de omgekeerde wereld.
We rijden verder. Wanneer we een stuk van de hoofdweg afgaan komen we langs minderheidsdorpen waar nog op traditionele wijze geleefd wordt. Overal wordt ik nagekeken en aangestaard, toeristen komen hier nauwelijks. Wanneer we afstappen in een van de dorpje zijn de mensen heel verlegen. Voorzichtig komen uit alle hoeken en gaten nieuwsgierige kinderen tevoorschijn die ik snoepjes geef. Hong breekt het ijs door de mannen in het dorp een sigaret aan te bieden. Hij vertelt me dat dit de manier is om respect te tonen en om een gesprekje aan te knopen. Het is erg mooi om te zien dat de dorpsbewoners door zo'n simpel gebaar loskomen.
Na vijf heerlijke dagen in de berglucht neem ik in het toeristische kustplaatsje Hoi An - wat weer even wennen is - afscheid van Hong en zijn motor. Ik zal het gesuis van de wind in mijn oren missen als ik dadelijk weer in een ijskoude, geairconditionde bus zit.

  • 30 Maart 2012 - 07:39

    Jacqueline:

    Hoi Suus,

    Krijgen we nou: ineens een bikerbabe geworden? Die tocht klinkt prachtig! Ben benieuwd hoe je met Hong in contact gekomen bent, want dit lijkt me echt te gek! Ik ben destijds gewoon via de kustweg gegaan. Jij hebt een heel andere kant van Vietnam gezien met al die familiebedrijfjes en zo: prachtig. Wat heb jij inmiddels veel ervaringen op je harde schijf zitten zeg! Mooi toch! Hier alles zijn gewoon zijn gangetje: kabinet is weer ruzie aan het maken, we moppereen weer op het koude weer, de weekenden zijn te kort en de prijzen te hoog! Niets nieuws onder de (even niet aanwezige) zon, dus geniet jij maar lekker daar Suus!!!

    Ik kijk uit naar je volgende verhaaltje. Maak veel moois mee!!!

    Liefs,

    Jacq

  • 30 Maart 2012 - 08:05

    Suzanne Van Der Poel:

    Hey Jacq,
    Wat leuk dat je steeds reageert! De tocht was echt fantastisch! Ik ben met Hong in contact gekomen via het kantoor van de Easy Rider Club in Dalat.
    Ga je vanavond ook naar Museum? Geniet ook een beetje voor mij!!
    X suus

  • 30 Maart 2012 - 09:23

    Edith:

    Lieve Susanne, ik kan maar een ding zeggen; wat geweldig dat Je dit allemaal meemaakt. Geniet er volop van , ik geniet een beetje mee door het lezen van je verslagen. Veel liefs Edith


  • 30 Maart 2012 - 11:49

    Martin En Leonie:

    Met veel interesse lezen we steeds je reisverslagen, super leuk en wat je heb je mooie foto's. Heel erg leuk !
    Je ziet er goed uit !
    Veel plezier nog en we kijken uit naar je volgende belevenissen !!
    Groetjes Martin en Leonie

  • 30 Maart 2012 - 13:09

    Hanneke:

    Hey meid! Vanaf waar heb je die tour met de easyriders gedaan? ik wil hem ook nog doen. ben nu in Hue en ga morgen naar hoi an. ik heb alleen al een busticket naar na trang en mui en dan ho chi minh. Dus wat kun je me aanraden? Dalat en terug naar hoi an? Hoeveel heb je ervoor betaald btw? en hoe is het verder? wat zijn de plannen verder? Ik vlieg 11 april terug naar bangkok! dan nog 2 weken en dan naar huis! :( heb dus niet heel veel dagen meer hier. heb je ook de mekong trip gedaan? liefs x Hanneke

  • 30 Maart 2012 - 14:52

    Peter En Dees:

    Wat gaaf zeg op de motor door het landschap van vietnam!een echte "motor chick"ben je aan het worden!wat leuk dat hong je alles laat zien, en wat een levenservaring heb jij door jou reis opgedaan. Helemaal geweldig hoe je alles beschrijft, of we het zelf ook een beetje mee maken!
    Liefs van onsxx

  • 01 April 2012 - 12:05

    Ruud:

    Ik heb zelf niet veel met motors op, maar dit lijkt mij echt een geweldige life-time experience!
    XXX

  • 02 April 2012 - 09:39

    Silke:

    Haha, Suus wat geweldig! Zo achterop de motor alles zien, heel gaaf! En wat heb je al een kleurtje! Je ziet er goed, gezond en gelukkig uit;) Ben benieuwd naar je volgende verhaal. Liefs

  • 04 April 2012 - 08:18

    Manon:

    superrrrr dat je de easyridertocht hebt gedaan!!!! Leuk om te lezen.. ik blijf je volgen hoor tot het bittere eind, ik ben nu al een paar daagjes in nederland en het regent. bah.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hoi An

Azië

Recente Reisverslagen:

03 Mei 2012

De eindbalans

21 April 2012

De spirituele reis

06 April 2012

Op stap met Smooth

30 Maart 2012

Easyriding Vietnam

21 Maart 2012

'Tuktuk, miss?'
Suzanne

Actief sinds 02 Jan. 2012
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 17284

Voorgaande reizen:

14 Januari 2012 - 04 Mei 2012

Azië

Landen bezocht: