De spirituele reis - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Suzanne Poel - WaarBenJij.nu De spirituele reis - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Suzanne Poel - WaarBenJij.nu

De spirituele reis

Door: suzannevanderpoel

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

21 April 2012 | Indonesië, Ubud

Na drie maanden reizen is het nu tijd voor vakantie. Een betere eindbestemming dan Bali had ik niet kunnen uitkiezen om nog even helemaal tot rust te komen. 
Een week geleden ben ik afgereisd naar het plaatsje Ubud, dat in het midden van het eiland ligt, en sindsdien verblijf ik in de Jangkrik Homestay. De familie verhuurt zes kamers en zorgt heel goed voor haar gasten. Iedere ochtend staat er een thermoskan met thee op me te wachten en word ik op mijn balkonnetje verwend met een heerlijk ontbijtje: bananenpannenkoeken met kokos. Hoe kan ik hier ooit weggaan?
Ubud wordt ook wel het artistieke hart van Bali genoemd. Er zijn talloze galerietjes en overal kun je cursussen volgen, van kookcursussen tot cursussen waarbij je aan jezelf gaat werken. Het is dus niet zo verwonderlijk dat het stadje veel spirituele types aantrekt, waaronder de bijna lachwekkende 'ik ben op zoek naar mezelf'-types. Ik heb het over de bh-loze vrouwen met bosjes okselhaar (waar is dat nou voor nodig?) die naar mijn mening iets te ver zijn doorgedraafd.
Desondanks hou ik ook wel van een beetje zweverig en ik besloot daarom - met geschoren oksels - een yogalesje te nemen. De les vond plaats in een open ruimte met uitzicht op de idyllische rijstvelden, heel mooi. De dag na de 'ontspannen' les had ik alleen zo veel spierpijn dat ik mijzelf op een massage heb moeten trakteren. Wat een narigheid allemaal.
Nu we toch bezig zijn kan ik mij ook wel aan een meditatieles wagen, dacht ik. De les die geen les was; zat ik daar een uur lang op de grond naar een lichtje te staren. Na deze iets mindere ervaring tijdens mijn spirituele reis heb ik mijn afspraak met de plaatselijke goeroe maar afgezegd en zit ik nu in een van de leuke cafeetjes te genieten van een heerlijk kopje kruidenthee.

  • 21 April 2012 - 09:01

    Edith:

    Wat heerlijk klinkt dat allemaal zeg.
    Nu nog even en dan kunnen we Live al je belevenissen nog uitgebreider horen. Ik verheug me erop om foto's te zien.
    Nu tot in mei.
    Geniet nog even van alles om je heen.
    Liefs edith

  • 21 April 2012 - 10:47

    Esther:

    Eindelijk iemand die bali ook chill vind :D geniet nog eventjes!! xx

  • 21 April 2012 - 18:47

    Saar:

    Wanneer kom je terug?! XXX

  • 21 April 2012 - 23:26

    Marleen:

    Leukleukleuk! Wat maak je toch allemaal verschillende dingen mee. Geniet van je laatste weekjes! xxx

  • 22 April 2012 - 16:40

    Rosanna En Marjosse:

    Hahahahha leuk verhaal! Die types klinken heel erg zoals de hippies die hier in pai rondlopen..;) en Thanx voor de tip over de meditatieles!;)

  • 23 April 2012 - 06:57

    Silke:

    Haha, verstandig om de afspraak met de plaatselijke goeroe toch maar te cancellen, haha! Al was ik wel benieuwd naar het verhaal geweest ;) Geniet van je laatste twee weken! xxx

  • 23 April 2012 - 17:46

    Peter En Dees:

    Nou suus geniet van je laatste weekjes!
    Zo te Horen wil je niet eens meer terug komen,ha,ha!geniet er maar van.
    Liefs van onsxx

  • 24 April 2012 - 13:53

    Door:

    Ben blij dat je je oksels nog scheert ;) Veel plezier nog even!!! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Ubud

Azië

Recente Reisverslagen:

03 Mei 2012

De eindbalans

21 April 2012

De spirituele reis

06 April 2012

Op stap met Smooth

30 Maart 2012

Easyriding Vietnam

21 Maart 2012

'Tuktuk, miss?'
Suzanne

Actief sinds 02 Jan. 2012
Verslag gelezen: 537
Totaal aantal bezoekers 17265

Voorgaande reizen:

14 Januari 2012 - 04 Mei 2012

Azië

Landen bezocht: